Karisimbi - najwyższa góra w Rwandzie

Karisimbi – najwyższa góra w Rwandzie

Karisimbi – najwyższa góra w Rwandzie. Jej wysokość wynosi 4507 m n.p.m. Zdobyłem ją 25 stycznia 2013 roku.

Podczas dwudniowego trekkingu planowaliśmy zdobyć Karisimbi. To miał być wyjątkowy trekking, bo prócz nas, przewodnika oraz dwóch tragarzy, którym postanowiliśmy powierzyć nasz bagaż mieliśmy wędrować z żołnierzami. Władze Rwandy, aby zapewnić turystom bezpieczeństwo podczas trekkingu wysyłają z nimi żołnierzy. Są oni obowiązkową obstawą każdej grupy, niezależnie od tego, czy znajduje się w niej jedna osoba, czy pięć. Są uzbrojeni. Niosą karabiny. Zabezpieczają grupy przed rebeliantami zapuszczającymi się z terytorium DR Konga w rejon Parku Narodowego Wulkanów. Żołnierze wędrują aż na sam szczyt. Tam siadają dookoła wierzchołka w równych odstępach z karabinami gotowymi do strzału. Czekają, aż turyści nacieszą się sukcesem i widokami na pozostałe wulkany w okolicy. Tak było również w naszym przypadku. Prawie. Z wyjątkiem widoków.

Karisimbi - najwyższa góra w Rwandzie
Karisimbi – najwyższa góra w Rwandzie

Szliśmy z nimi od samego początku. Przedzieraliśmy się wspólnie przez rwandyjskie bagna. Trzymali się nieco z daleka obserwując teren dookoła. Nie pozwalali sobie robić zdjęć. Gdy dotarliśmy do drewnianej wiaty, pod którą zamierzaliśmy przenocować usiedli nieco z boku. Rozpalili ognisko. Czuwali przez całą noc.
Rwanda o wschodzie słońca uraczyła nas przepięknymi widokami. Podczas podejścia na Karisimbi widzieliśmy pozostałe wulkany z parku: Gahinga, Bisoke i Muhabura.

Gdy przekroczyliśmy wysokość 4 000 m n.p.m. wszystko się zmieniło. Zerwał się wiatr. Weszliśmy w chmury. Zrobiło się zimno. W takich warunkach zdobyliśmy najwyższa górę Rwandy. Ze szczytu nie widzieliśmy nic poza szarą gęsta mgłą, żołnierzami oraz tajemniczą metalową konstrukcją. W zamyśle zapewne miała służyć jako centrum przekaźnikowe. Do czego służy obecnie – nie wiem. Przewodnik tez nie wiedział. Wierzchołek spowity gęstą mgłą pozwolił jedynie na uruchomienie wyobraźni, jak pięknie jest dookoła.

Relacja i zdjęcia z podróży do Rwandy