Mount Heha – najwyższa góra w Burundi

Mount Heha – najwyższa góra Burundi. Jej wysokość wynosi 2670 m n.p.m. Zdobyłem ją 1 lutego 2013 roku.

W Burundi czekała na nas najniższa góra spośród tych, na które do tej pory wchodziliśmy. I chociaż nie imponowała wysokością to najtrudniej było znaleźć informacje na jej temat. Długo nie wiedzieliśmy, w jaki sposób można dotrzeć w jej okolice. Może sprawa byłaby prostsza, gdybyśmy znali język francuski, w którym była publikowana większość informacji na temat Mount Heha. Ostatecznie udało się dotrzeć do osób, które wiedziały, gdzie znajduje się nasz cel, i które były na szczycie.

Najwyższa góra w Burundi

Trekking na Mount Heha

Wyruszyliśmy w góry. Buty trekkingowe, odzież oddychająca, kijki, zapas wody, batony. Doskonale przygotowani. Niepotrzebnie. Wędrówka na szczyt okazała się wyjątkowo prosta, ale nieco zaskakująca. Gdy zobaczyliśmy na drodze wyprzedzających nas mieszkańców okolicznych wiosek wędrujących boso, z dużą ilością suchego drewna na głowach stwierdziliśmy, że nieco przesadziliśmy. I rzeczywiście. Po godzinie znaleźliśmy się w zielonym iglastym lesie. Po kolejnych kilkunastu minutach dotarliśmy na miejsce. Rozejrzeliśmy się dookoła w poszukiwaniu tabliczki, jakiegokolwiek znaku, czy napisu. Nie było nic oprócz hałdy piachu wykopanego z dziury znajdującej się tuż obok. Byliśmy na najwyższym szczycie Burundi, najdziwniejszym wierzchołku, na który udało się dotrzeć. Obserwowani przez ukrywające się w trawie kameleony w ciągu pół godziny wróciliśmy do punktu startu.

Relacja i zdjęcia z podróży do Burundi